Webbanalysen tar cirka 45 minuter. För att få ut så mycket som möjligt från mötet föreslår vi att ni samlar ihop några medarbetare med kunskap om försäljning, marknad, verksamhetsutveckling samt de som hanterar webbplatsen idag. Målet är att vi ska få en samlad bild över önskemål, vad som fungerar bra respektive mindre bra.
Webbanalysen ska ge svar på följande frågor:
- Syfte – Stödjer webbplatsens innehåll och funktioner ert huvudsakliga syfte?
- Grafisk profil – Kommunicerar webbplatsen verksamhetens grafiska form väl?
- Design – Är webbplatsen snygg, representativ och marknadsför den era produkter eller tjänster?
- Mobilanpassning – Hur ser webbplatsen ut i olika enheter som mobiler och surfplattor?
- Administration – Går det snabbt och enkelt att ändra och uppdatera innehållet?
- Målgrupper – Är webbplatsen anpassad efter era målgrupper och hittar de lätt till er?
- Konvertering – Får ni besökarna att utföra det som ni vill att de ska göra på webbplatsen?
- Internetmarknadsföring – Arbetar ni med onlinemarknadsföring som annonsering eller sökmotoroptimering?
- Konkurrenter – Hur långt har era konkurrenter kommit med sin webbnärvaro?
- Statistik – Har ni koll på era besökare, vilka sidor de besöker och vad de söker efter?
- Önskemål – Har ni några egna idéer eller funderingar om saker som kan bli bättre?
Kontakta oss för att boka en tid för ett förutsättningslöst möte.